Legutóbbi módosítás: 2024. július 03.
Ez az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) dokumentum tartalmazza Baksa Károly e.v. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett webáruház, a valhallashop.hu (a továbbiakban: Webáruház) használatára vonatkozó feltételeket, valamint a szolgáltatásait igénybe vevő fogyasztó (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit.
Jelen ÁSZF a Webáruházban fellelhető és megvásárolható valamennyi árucikkre érvényes. Kérjük, figyelmesen olvassa el, és csak akkor vegye igénybe a szolgáltatást, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A Webáruház használata, illetve a regisztráció során az ÁSZF elfogadása kötelező.
Jelen dokumentum nem minősül írásba foglalt szerződésnek, elektronikusan kerül megkötésre, és nem kerül iktatásra. Magatartási kódexre nem utal.
1. Szolgáltatói Adatok
- Neve: Baksa Károly egyéni vállalkozó (e.v.)
- Székhely: 6000 Kecskemét, Széchenyi István sétány 7. 1/45
- Nyilvántartási szám: 32402690
- Magyar adószám: 66177142123
- Európai Uniós adószám: HU66177142
- Fő tevékenység: 477102, Felsőruházati, munkaruha-kiskereskedelem
- Elérhetőségek:
- Honlap: https://valhallashop.hu
- E-mail: kapcsolat@valhallashop.hu
- Telefonszám: +36 30 58 08 258
- Postacím: 6000 Kecskemét, Széchenyi István sétány 7. 1/45
- Tárhely-szolgáltató: Rackhost Zrt. (6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41., info@rackhost.hu, +36 1 445 1200)
2. Alapvető Rendelkezések
- A szerződéskötés nyelve a magyar.
- A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről, a fogyasztóvédelemről, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló hatályos jogszabályokra.
- Jelen ÁSZF alkalmazásában fogyasztónak az a 18. életévét betöltött természetes személy minősül, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.
- Jelen ÁSZF 2023. november 19-én lépett hatályba és visszavonásáig, illetve következő módosításáig érvényes.
- A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et előzetes figyelmeztetés nélkül megváltoztatni. A módosított ÁSZF a közzétételkor lép hatályba, és a Vásárló az elfogadásával válik számára kötelezővé. Az ÁSZF módosítása nem hat ki a módosítás közzétételét megelőzően kötött szerződésekre.
- A Webáruházban történő vásárlás útján létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
- A Szolgáltató viszonteladó részére, továbbértékesítés céljából történő értékesítést nem végez. Kisadózó (KATA-s) egyéni vállalkozóként csak és kizárólag természetes magánszemélyeket szolgálhat ki. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy megtagadja a megrendelés visszaigazolását, ha viszonteladói vagy másmilyen céges minőség valószínűsíthető.
3. Regisztráció és Megrendelés
- A Vásárló a Webáruházban regisztrált vásárlóként vásárolhat. A regisztráció a megrendelés menete közben is elindítható.
- Regisztráció során szükséges megadni a Vezetéknevet, Keresztnevet, E-mail címet és jelszót. A rendelés leadásakor egyúttal létrejön a személyes ügyfélfiók.
- A Vásárló a regisztráció/vásárlás során az ÁSZF, valamint az Adatkezelési tájékoztató elfogadásáról szóló nyilatkozat megtételével kijelenti, hogy a feltételeket megismerte és elfogadja, az adatkezeléshez hozzájárul.
- A Vásárló köteles saját, valós adatait megadni. Valótlan vagy más személyhez köthető adatok megadása esetén a szerződés semmis. A Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe a szolgáltatásokat.
- A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
4. Megvásárolható Termékek Köre és Árak
- Webáruházunk kínálata között ruházati cikkek (pulóverek, pólók, trikók), poliészter alapú zászlók és kerámiából készült ajándéktárgyak (bögre) szerepelnek.
- Az egyes termékek neve alatt feltüntetésre kerül az eladási ár, megnevezés és dekorációs készítési mód. A termékek adatlapján megjelenített képek részben eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
- A Webáruházban szereplő termékekre vonatkozó eladási árak véglegesek és magyar forintban értendők, ÁFA-t vagy bármilyen egyéb adót már tartalmaznak. A Szolgáltató más fizetőeszközt nem fogad el.
- A Vásárló által megrendelt termék(ek) kiszállításáért a Szolgáltató szállítási költséget számít fel, amelyet a termékek mellett feltüntetett egységárak nem tartalmaznak. A szállítás pontos díja a kosár oldalon található kalkulátor segítségével határozható meg, amely a szállítási mód és cím alapján mindenkor az aktuális és irányadó díjat mutatja. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
5. Rendelés Menete
- Megrendelésre minden nap 0-24 óra között van lehetőség a https://valhallashop.hu internetes címen keresztül.
- A termékek kategóriák szerint rendszerezve jelennek meg. Az adott termékre vonatkozó információkról a terméklapon tájékozódhat.
- Regisztráció nélküli vásárlás nem lehetséges. A regisztráció a vásárlás menete közben, vagy előtte is megtehető.
- A kiválasztott terméket a „Kosárba teszem” feliratra kattintva helyezheti virtuális kosarába. A kosár tartalmát 30 napig tároljuk. A kosár tartalmának ellenőrzésére és módosítására a „Kosár” oldalon van lehetőség.
- A megrendelés véglegesítése a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva kezdhető meg, ahol bejelentkezhet, ellenőrizheti/módosíthatja adatait, vagy új Vásárlóként megadhatja azokat. Az ÁSZF és Adatkezelési Szabályzat elfogadása kötelező.
- A fizetés történhet banki átutalással (Előre utalás, bankszámlaszám: 10918001-00000033-72550001, UniCredit Bank) vagy utánvéttel a kiszállítást teljesítő futárnak (bankkártyával vagy készpénzben).
- Szerződött partnerünk a Magyar Posta Logisztikai üzletága (MPL), honlapjuk az mpl.hu internetes címen található.
- A Szolgáltató a kiszállítást a megadott címre teljesíti, lehetőség van eltérő szállítási cím megadására.
- A „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással leadott megrendelés a Vásárló részéről ajánlatnak minősül.
- A megrendelés beérkezését a Szolgáltató legkésőbb 12 órán belül automatikus e-mailben visszaigazolja. E visszaigazolás megérkezésével a szerződés létrejön, és fizetési kötelezettséget von maga után. A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kap visszaigazolást.
- Előfordulhat, hogy a Szolgáltató részben vagy egészben nem tudja teljesíteni a megrendelést. Ebben az esetben e-mailben vagy telefonon felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval, aki módosíthatja vagy elutasíthatja a megrendelést.
- Az adatbeviteli hibák a megrendelés során, a fizetés megtörténte előtt bármikor javíthatók.
- A megrendelés adatait a Szolgáltató tárolja. A megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mail kinyomtatható.
- Hibás ár megjelenése esetén (különösen nyilvánvalóan téves, pl. 0 vagy 1 Ft-os ár) a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat a vásárlási szándékától.
6. Szállítás
A Webáruházban megrendelt termékek kiszállítását a Magyar Posta Zrt. (MPL futárszolgálat) végzi.
- A csomag feladásáról és a kiszállítás várható időpontjáról elektronikus e-mailben tájékoztatjuk a Vásárlót. A szállítás várható határideje átlagosan 1-2 munkanap a megrendelés véglegesítésétől számítva.
- A megrendelés átvételére a postai átvételi pontba való szállítás napjától számított 10 munkanapon belül van lehetőség.
- Csomagküldeményének státuszát a futárszolgálattól kapott csomagszám megadásával a https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal oldalon tudja nyomon követni.
- Az MPL Futárszolgálat általában 1-2 munkanap alatt juttatja el a küldeményt.
- Sikertelen kézbesítés esetén (pl. címzett nem tudta átvenni) az MPL Futárszolgálat tájékoztatást küld, és két alkalommal kísérli meg a kézbesítést. Ha kétszer is sikertelen a kézbesítés, a csomag postán maradó lesz 10 munkanapig.
- Nem számít bele a kiszállítási időbe a késedelem, ha az a címzettnek felróható ok miatt történt (pl. megtagadja az átvételt, nem fizeti ki az utánvétet).
- Amennyiben a címzett indoklás nélkül megtagadja az átvételt, vagy az utánvétes csomag díját nem egyenlíti ki, a 6. pontban foglalt elállási szabályok irányadók.
- Csomagsérülés esetén, amennyiben az átvételkor észleli, megtagadhatja az átvételt. Ha az átvétel után, a futár jelenléte nélkül észleli a tartalom sérülését, azt 3 napon belül jeleznie kell a kapcsolat@valhallashop.hu e-mail címre, vagy a serules@mpl.hu e-mail címre, mellékelve a leírást, számlát és fényképet. Sérült csomag futár/csomagpont munkatársa jelenlétében történő felbontásakor jegyzőkönyv készül, és a Szolgáltató új, sértetlen terméket küld.
- A szállítás díja az MPL futárszolgálat igénybevételével banki előreutalás és utánvétel esetében is a kosár oldalon található kalkulátor szerint alakul.
- Az MPL Általános Szerződési Feltételei elérhetők a https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf oldalon.
- A kiszállítás kizárólag Magyarország területére, létező magyarországi címre történik. Postafiók címre történő közvetlen kézbesítésre nincs lehetőség.
- Amennyiben a Vásárló háromszor nem veszi át a megrendelt csomagot, a további vásárlásaira korlátozás vezetek be, miszerint csak előre fizetéssel adhat le rendelést.
7. Elállás Joga
- A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében a Vásárlónak joga van ahhoz, hogy a Szolgáltatóval kötött Szerződéstől 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elálljon és visszaküldje a terméket. Az elállási határidő a termék átvételétől, több termék esetén az utolsó termék átvételétől számított 14 nap elteltével jár le.
- Az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
- Az elállási jog gyakorolható egyértelmű nyilatkozattal, vagy a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező elállási nyilatkozatminta felhasználásával. A Vásárló a termék visszaküldésével egyidejűleg a 2. számú mellékletként csatolt visszaküldési űrlapon is nyilatkozhat, illetve a Webáruház bármely oldalán, a lap alján letölthető és kinyomtatható „Elállási nyilatkozat” című dokumentum segítségével is.
- Az elállási nyilatkozatot postai úton vagy e-mail útján köteles eljuttatni a Szolgáltató alábbi elérhetőségeinek valamelyikére:
- Postai cím: 6000 Kecskemét, Széchenyi István sétány 7. 1/45
- E-mail: kapcsolat@valhallashop.hu
- A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a megjelölt elállási határidő lejárta előtt elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére eljuttatja.
- Ha a Vásárló eláll a Szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is. A visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
- A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz. Más fizetési mód alkalmazása a Vásárlót semmilyen többletköltséggel nem terheli.
- A Vásárló köteles a terméket a Szolgáltatónak késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A visszaküldés közvetlen költsége a Vásárlót terheli. A terméket az alábbi címre küldheti vissza: 6000 Kecskemét, Széchenyi István sétány 7. 1/45. Az MPL futárszolgálat igénybevétele esetén a visszaküldés módjáról és folyamatáról az MPL https://webcik.posta.hu internetes oldalán tájékozódhat.
- Az elállási nyilatkozatmintán, illetve az elállásra vonatkozó egyéb nyilatkozaton megjelölhető a visszaküldés oka, de ennek elmaradása nem érinti az elállási jogot.
- A Vásárló a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért kizárólag akkor felel, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
8. Kellékszavatosság, Termékszavatosság, Jótállás
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, különös tekintettel a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglalt követelményekre.
Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha:
- a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy
- a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás között áru adásvételére vagy digitális tartalom szolgáltatására kötött szerződések esetén ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
8.1. Kellékszavatosság
- Vásárló jogai: A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén – ha a hiba már a termék átvételekor létezett – a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai és a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint. A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- Kijavítás vagy kicserélés: A Vásárló kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése a Termék jellegénél fogva lehetetlen vagy nem értelmezhető, vagy az a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne.
- Arányos árleszállítás vagy elállás: Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. Fogyasztó és vállalkozás közötti ingó dolog adásvétele esetén a fogyasztó a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki. A Vásárló a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, nem tud eleget tenni, érdeke megszűnt, vagy az igény nem értelmezhető/lehetetlen.
- A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést.
- Igények közötti áttérés: A Vásárló, amennyiben erre a Termék jellegénél fogva van lehetőség, az általa választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
- Közlési határidő és elévülés: A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
- Kijavítás/kicserélés határideje: Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a Szolgáltatóval.
- Áru rendelkezésre bocsátása: A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.
- Szerződés megszüntetése: A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Szolgáltatásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
- Bizonyítási teher: A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Költségek: A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
8.2. Termékszavatosság
- Igényérvényesítés módja: Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltató Ügyfélszolgálatának elérhetőségein (kapcsolat@valhallashop.hu) keresztül.
- Vásárló igénye: Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Hibás termék fogalma: A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Határidő: Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, e határidő elteltével a Vásárló ezt a jogosultságát elveszti.
- Igényérvényesítés alanya és bizonyítási teher: A Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a termék hibáját a Vásárlónak kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) mentesülése: A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- Igények párhuzamos érvényesítése: A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, ugyanakkor termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.
8.3. Jótállás
- A hatályos jogszabályok szerinti tartós fogyasztási cikknek minősülő termék jelen ÁSZF legutolsó módosításának időpontjában a Webáruházban nem kapható. Esetleges jövőbeli változás esetén ebben a kérdésben a PTK., a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és az ide vonatkozó jogszabályok rendelkezései lesznek az irányadók, az ÁSZF egyidejű módosításával.
9. Panaszkezelés és Egyéb Jogérvényesítési Lehetőségek
- Panaszok benyújtása: A Vásárló a termékkel vagy Baksa Károly e.v. tevékenységével kapcsolatos vásárlói/fogyasztói kifogásait írásban, szóban, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Baksa Károly e.v.
- Cím: 6000 Kecskemét, Széchenyi István sétány 7. 1/45
- Tel.: +36 30 580 8258
- E-mail: kapcsolat@valhallashop.hu
- Szóbeli panasz kezelése: A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha ez nem lehetséges, vagy a Vásárló nem ért egyet a panasz kezelésével, a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.
- Jegyzőkönyv másolata: Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén a Szolgáltató a jegyzőkönyv másolati példányát legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a Vásárlónak.
- Írásbeli panasz: Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint jár el. A telefonon vagy más hírközlési eszközzel rögzített panaszt egyedi azonosítóval látja el a könnyebb visszakereshetőség érdekében.
- Válaszadási határidő: A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja, azaz ezen határidőn belül intézkedik a válasz postai továbbítása iránt (feladás).
- Panasz elutasítása: Panasz elutasítása esetén a Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót az elutasítás indokáról, valamint arról, hogy a Vásárló a panasz jellegétől függően mely hatóság, vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
- Jogérvényesítési lehetőségek fogyasztói jogvita esetén: Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita a Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá – amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül – az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
- Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei:
- Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
- Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
- Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
- Fax: 06-76-501-538
- E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
- Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
- Az egyes megyékben található békéltető testületek elérhetőségeit itt megtekintheti: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
- Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei:
- Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazása: A szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
- Szolgáltató együttműködési kötelezettsége: A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, melynek keretében köteles írásban nyilatkozni a fogyasztói igény jogosságáról, az ügy körülményeiről, és mellékelni az állításait alátámasztó bizonyítékokat.
- Online vitarendezési platform: Az 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet létrehozta az ún. online vitarendezési platformot. Ennek célja a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták bírósági eljáráson kívüli online rendezése. A platform interaktív weboldal, elektronikusan és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén, így magyarul is.
- Az online vitarendezési platform elektronikus linkje: http://ec.europa.eu/odr
- Az Unióban letelepedett és online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőknek a weboldalukon a platformra vezető elektronikus linket kell elhelyezniük.
- Bírósági eljárás: Amennyiben a Vásárló, mint fogyasztó nem fordult békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani. A felek közötti jogviszonyokra és/vagy jogvitákra a magyar jog az irányadó. Fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a fogyasztó belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. Egyéb ügyekben a Szolgáltató székhelye szerinti illetékes és hatáskörrel rendelkező bíróságot kötik ki a felek.
10. Termék(ek) Visszaküldése Szolgáltató Részére
- Visszaküldési igény: Sérült, vagy hibás termék(ek) visszaküldésére csak tartós fogyasztási cikkek esetén tart igényt a Szolgáltató. Egyéb termékek esetében elegendő a sérülés, vagy hiba hitelt érdemlő igazolása a Szolgáltató felé, a termék visszaküldését nem kéri. Hibás vagy a Vásárló által kifogásolt termék(ek) visszaküldésével egyidejűleg a Vásárló a Szolgáltató felé legalább az alábbi adatok írásbeli (email/papír alapú) közlésére köteles:
- Megrendelő személyes adatai (neve, címe, email címe, telefonszáma);
- Megrendelés időpontja;
- Számla száma (a számla jobb felső sarkában a „Számlasorszám” felirat alatt található 7 számjegyből, és 2 betűből álló jelsor);
- Visszaküldött termék(ek) megnevezése, mennyisége, a panasz pontos leírása, fotóval vagy más módon történő igazolása, valamint a Vásárlói igény (elállás, vagy csere) pontos, konkrét megjelölése.
- Visszaküldési űrlap: A panaszkezelési eljárást – a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletét képező – Visszaküldési űrlap kitöltése jelentősen meggyorsítja, ezért ennek használata és Szolgáltató részére történő megküldése javasolt. (Visszaküldési űrlap kitöltése esetén további adat megadására nincs szükség).
- Visszaküldés módja és költsége: A Vásárló a termék(ek) visszaküldéséhez tetszőleges szállítási módot (postai utat, futárszolgálatot) vehet igénybe. A termék(ek) visszaküldésének közvetlen költsége a Vásárlót terheli. A Vásárló a terméke(ke)t az alábbi címre küldheti vissza: Baksa Károly e.v. 6000 Kecskemét, Széchenyi István sétány 7. 1/45.
11. Adatkezelési Szabályok
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://valhallashop.hu/gdpr/adatvedelmi-tajekoztato
12. Vegyes Rendelkezések
- Vitarendezés: Szolgáltató és a Vásárló vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják rendezni. A megegyezéssel 30 naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik az ÁSZF 9.11. pontjában megjelölt Bíróság illetékességét.
- Érvényesség: Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Szoftverhibák: Baksa Károly e.v. a weboldala működése során esetlegesen, bármely okból felmerülő szoftverhibákért felelősséget nem vállal. Hiba esetén a Vásárlókat kéri, hogy a hiba mielőbbi elhárítása érdekében tájékoztassák a Szolgáltatót a 9.1. pontban megadott elérhetőségek valamelyikén.
- Területi alapú tartalomkorlátozás: Szolgáltató megfelel az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendeletének, amely a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről szól.